Näckrosor



För mig är näckrosor vackra, men ack så förföriska. En sådan vacker blomma som ligger där på ytan, bland ett täcke av gröna blad och oftast på ett mörkt vatten. Som att den ropar "se mig, så vacker jag är, vill du inte komma och plocka mig?", den vill att man ska ner bland bladen och dess långa stjälkar, ut i det mörka vattnet. Sen när man väl står där så är man fast, de långa stjälkarna får liv, blir som långa armar och långsamt drar än neråt, ner i det mörka vattnet. Det sista man ser är de vita blommorna underifrån, en vit prick bland allt det gröna och mörka., redo att förföra igen. Japp ja vet, ibland har jag hiskligt livlig fantasi.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0