Nostaligladan

Idag har jag, Björn, Olivia och Josefine varit i Nostalgiladan, en stor lada med massa saker mest från 50-,60- och 70-talet! Hur kul som helst att går runt där och titta på att prylar. Hon som hade det var även noggrann med att få reda på lite om föremålens historia när hon fick dem, så på varje sak hängde det en lite lapp med vilket år den kom ifrån och även ibland formgivaren. Jag kunde ha handlat med mig hur mycket som helst, men lyckades behärska mig och kom ut ur affären med tre saker.
Dels en jätte fin plåtburk från Gefle, är väldigt svag för burkar. Det är ju så fint att ha på hyllan!

Det andra fyndet är denna blåa hylla. Jag har länge varit på jakt efter en liten tallrikshylla att ha i Olivias rum i huset, min tanke var att istället för tallrikar ställa hennes böcker. Barnböcker har oftast så fina framsidor så vill ja att de ska synas. Men det verkar vara svår att hitta en lite tallrikshylla, men istället hittade jag denna lilla fina hylla. Min plan är att måla om den till vit och sen ha i hennes rum när vi flyttar till huset, tycker den är så fin. Det tredje fyndet är ett par örhängen, men dem ska jag ha på mig ikväll så ni får se dem senare eller imorgon!


Kommentarer
Postat av: Karin

vad fin burken var, är själv galen i burkar för som sagt alltid fint att ha på hyllan!

2011-08-26 @ 16:08:16
Postat av: Sandra

Hyllan är otroligt fin och kommer att bli jättebra i vitt.

2011-08-26 @ 20:09:46
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Sunnanvind

Vilket paradis för en inredningsintresserad :) Jag hade garanterat inte heller kommit tomhänt ut därifrån...

2011-08-28 @ 16:03:38
URL: http://sunnanvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0