Morotskaka



Igår bestod min dag av tre delar, först delen var förmiddagen då jag pysslade runt som vanligt. Andra delen var mellan 13.00 till 14.25 då jag satt i soffan och grät och kramade Björn och sista delen var jag anings omtöcknad och tanksprid. Mellan 13.00 och 14.25 går sommarpratarna på P1, igår var det Monika Nyström. Hon pratade om hur hennes man dog i cancer för två år sen och hur hon och hennes två barn lyckade fortsätta livet. Hon berättade så gripande, så sorgligt men ändå så fint och så avslutade hon hela programmet med "Gabriellas sång", en underbar fin sång som bland annat var med i den svenska filmen "Så som i himmelen". Om Ni inte har sett den filmen, se den! Som tur var så hann jag baka min morotskaka innan sommarpratarna började. Jag hittade receptet på sotasaker.se, spana in den hemsidan, man blir så inspirerad att laga och baka där!

Vår lilla tjej har just upptäckt hennes fötter, hon sitter här i mitt knä och känner på sin tår med fingrarna! Så gulligt!



Rivna morötter till kakan



En plåt lastad med morotskaka

Kommentarer
Postat av: Kjartanidun

Very interesting & professional site.

2011-09-29 @ 08:16:36
URL: http://kjartanidun.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0