Chokladbrownies


Jag har haft lite problem med bloggen idag, den har inte riktigt viljat som jag. Så idag blir det ett väldigt sent inlägg!

Häromdagen ställde jag mig och gjorde chokladbrownies med valnötter. De är riktigt farliga att ha hemma, för de är lätt beroende framkallande. Sjukt goda är de om man är chokladfantast! Så här kommer receptet om någon mer vill bli beroende eller om man vill ge bort något smarrigt!

 

Detta behöver du ha hemma:

-125 g mörk choklad 56-64%

- 100 g smör

- 3 dl socker

- 2 ägg

- 2 msk kakao

- 1 tsk vaniljsocker

- 1 1/2 dl vetemjöl

- 75 g mörk choklad, 70%

- 100 g valnötter

 

Sätt ugnen på 175 grader. Smält chokladen på låg effekt i mikron eller över vattenbad. Rör ihop sockret och smöret. Vispa äggen i en separat bunke, arbeta in de uppvispade äggen lite i taget och häll sedan i den smälta chokladen. Sikta i kakaon, vaniljsockret och mjölet i bunken. Hacka valnötterna grovt och vänd ner i smeten. Lägg en bakplåtspapper i botten på en fyrkantig from 24x24 och grädda kakan i mitten av ugnen i ca 30 minuter. Låt kakan svalna innan Du skär upp den. Sen är det bara att äta och njuta!

Mums!!
Dessa godingar är perfekta att ge bort i en fin ask, jag lade mina i denna fina burk som kommer från City Gross och gav bort till min faster och hennes man.

Kommentarer
Postat av: Thessan - Mamma till Moa

Hehe en liten vovve är det vi tänkt skaffa, men det är bara fortsätta hålla ögonen öppna ;-) Tack, jag hoppas inte heller jag blir sjuk. Tur att alvedon finns i alla fall, hehe.



Förresten, vad gott det där lät! Verkligen super!

2011-09-27 @ 22:22:35
URL: http://theresemessing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0