En heldag i Jönköping

Igår hade jag en heldag med mina fina jönköpingsvänner i just Jönköping. Alltid kul att vara tillbaks i staden som jag ändå bodde i i 3 1/2 år, prata minnen och bara umgås som vi gjorde förr i tiden. Nu när vi bor i olika städer, jobbar, visa har barn, andra väntar barn, så hinns inte alltid allt som man vill med. Så då är det så skönt med dagar då vi kan träffas och bara vara med varandra och hinna prata om allt som annars inte hinns med!

Jönköping är en stad som ständigt växer, varje gång man kommer ner dit så är det någon ny byggnad som håller på att byggas. Det är kul, det är en härlig puls i en sådan stad som alltid håller på att utvecklas.

Vi började med en lunchbuffe på Studion, den var dyr men väldans god!

På väggarna hade de skapat liv med olika kakelplattor, det var riktigt snyggt!

Vi lyckades pricka in höstmarknaden på stan i jönköping, massor med folk på gågatorna

Sen åkte vi till A6 där vi bland annat stod och beundrade Mateusporslin på Iems. Finnas att kika på här om ni vill se mer mateus.se. Massor med fint. Jag gjorde även en riktigt fint fynd, men det får ni se senare för nu börjar Olivia bli riktigt otålig här bredvid mig så dax för vår förmiddagspromenad!

Kommentarer
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Ser ut som en bra dag :). Vilken söt topp där på andra bilden!

2011-09-25 @ 10:47:35
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vilket underbart porslin! :) Så vackert!



Sv: en kopp te och att bädda ner sig i soffan var en väldans bra ide.. Så mys så :)

2011-09-25 @ 12:17:20
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv: Tack så mycket! Den varma mössan borde värma hans små öron i vinter! ;-)



Jag gillar Jönköping som stad, min syster flyttade ett par mil därifrån för ett par år sen. Det finns så många roliga affärer som inte finns här i Eskilstuna. Staden ligger så vackert vid vattnet! =)

2011-09-25 @ 21:33:51
URL: http://linnerika82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0