Inspiration

 
Snön vräker ner här idag med, hur mycket snö ska vi få i år egentligen?! En vit jul i år borde vi ju verkligen få iallafall! Jag och min mamma var nu en sväng på förmiddagen i en blomsterhandel som ligger här i närheten, man blir ju så pysselsugen när man ser allt fint som de har gjort med olika blommor. 
 
 
Stoppa ner lite stenar, mossa, blommor och tomtar i fina glas, perfekt som bordsdekoration eller att ha med sig när man är bortbjuden
 
 
eller ta en glasskål på fot och skapa lite fint i den!
 
 
Själv kom jag hem med en murgröna, julros och en vit narciss. Visst ni förresten att en murgröna ska man vattna lite och regelbundet. Om den blir torr så kommer all ohyra och när man väl sen vattnar den så börjar ohyran trivas som attans i blomman och sprider sig mer och mer. Det hade jag ingen aning om, man lär sig något varje dag! 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Det där med ohyra på murgröna är en av anledningarna till att jag aldrig köper dom .. men kanske ska chansa och testa ditt tips :)
Kram

2012-12-10 @ 12:36:18
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Monica

Åh så fina :)

2012-12-11 @ 14:49:41
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0