Vackert!

Vilken vacker dag det är ute idag! Man blir så lycklig av sådana dagar, känns som man fyller på med massor med energi för dagar som är mer gråa och mörka! 

Jag håller på att göra det vackert här inne med. Vi köpte en fin lila blomma på IKEA igår som jag nu har planterat i en gammal fin glasskål. Vi behöver lite färg och höjd i vårt köksfönster så där fick den stå.

Jag lade i några små blå stenar som blänker fint när solen lyser på dem

I vårt köksfönster står även vår två fina burkar från Rörstrand. Gillar de båda så mycket!

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilka härliga vårkänslor jag fick av dina fina foton! Jag längtar som tusan till våren! :-)

2012-02-17 @ 20:34:37
URL: http://linnerika82.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Vi hade 6 grader och sol här nere idag, Underbart!

Har förresten också köpt 2 såna Rörstrandsskålar för att matcha kaffeburken, de är så himla fina!

2012-02-17 @ 21:26:53
Postat av: Elina

Åh, vilka mysiga bilder :-)

2012-02-18 @ 21:27:39
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Sandra- Med Pojke I Magen

Åhhhh jag fullkomligt älskar burkarna! Såå fantastiska!



SV

Paprikafrön brukar ja torka.. Brukar bara låta de ligga ett par dagar den är de färdigtorkade :D

Gurkfrän/kärnor brukar jag köpa.. Slanggurka för växthus... Men de fungerar likabra utan växthus.. Dock vill de ha MASSA vatten och d ekommer inte lika många gurkor som i växthus..



Fråga på om de är något du undrar över... O du, dina tomater kan ta sig ändå.. sätt lite plast eller en fryspåse över krukorna så får dom som ett drivhus/växthus där under :D

Jag använder heller ingen speciell jord. Bara vanlig planteringsjord. Jag brukar köpa ca 15-20 (10L) säckar under våren/sommaren som jag planterar allt i :D Blommor som ätbara saker. Några av säckarna är visserligen gödsel då jag har kvar gammal jord i mina pallkragar och odlingslådor som bara fylls på med ny näring :D

2012-02-18 @ 23:00:48
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så fint det blev med blomman i glasskålen. Skålen var väldigt vacker.

2012-02-27 @ 11:44:06
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0