Ner i jorden

 
Efter en kass natt, ja som vanligt nu för tiden, så somnade Max redan strax efter frukost idag. Lill-loppan och jag hann med att först leka med alla djuren till hennes Noaks ark, pussla, diskutera vem som skulle borsta tänder på vem och så hann vi även med att plantera lite blommor innan Max slog upp sina blåa ögon. Blommorna satte jag i vatten för ett tag sen och nu var de redo att sättas ner i jorden! Perfekt då Olivia fick skyffla jord åt höger och vänster (och lite på golvet med) och jag kunde stryka en sak på min att-göra-lista!
 
 
Sådär, ett gäng nya blommor är nu redo att sättas ut i vårt hem och sprida lite grönska! Nu ska vi ut i solen en sväng, hopps ni alla får en finfin torsdag! 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Gillar den där krukan med flickhuvudet! Jätte fin :)

Här hemma skulle jag behöva både att byta jord till mina blommor och sätta någa frön. Men jag tror att jag "blundar" för det ett tag till ;)

Kram

2013-03-14 @ 18:38:04
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Monica

Så fint det blir! Du är så duktig med blommor! Tänk om jag hade varit lika duktig då hade nog våra rumsgranar levt..

2013-03-14 @ 23:06:41
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0