Matkassen

 
Idag började vår morgon efter en väldigt vaken natt att jag missade att lillebror hade en tuschpenna i handen. Snabbt som tusan var det stora blåa streck i vår soffa, nej på honom kan jag inte bli arg bara förklara att det är på pappret man ska rita. På mig själv däremot har jag all rätt att bli arg, missa att en 1 årig som närmar sig soffan har en penna utan kork i högsta hugg. Ja det är en dålig kombination helt enkelt! 

Men efter lite blåa streck i soffan blev vår dag bra och ikväll kommer jag även somna extra gott då dagens goda gärning känns extra bra. När jag storhandlade så handlade jag en påse extra som jag sedan lämnade av hos en familj inne i stan som var i stort behov av mat. Ingen kan göra allt men alla kan göra något och tillsamman kan vi göra världen så mycket bättre! Jag hittade matkassen på Fröken M:s blogg  och letade genast upp deras sida på facebook. Matkassen är en sida för oss i samhället som vill hjälpa familjer i vår närhet som för stunden har det lite knapert med ex mat eller kläder och då framför allt till barnen. Sidan drivs helt ideellt och alla hjälper alla. Så kika in på sidan och se vart Du kan bidra! 


Kommentarer
Postat av: Mammatea

Så fint med matkassen!

2013-10-31 @ 19:25:42
URL: http://mammatea.se
Postat av: Fröken M

Åhhh !! grymt gjort av dig !! <3
Jag kan bara tänka mig hor glada dom blev över kassen !!
KRAM

2013-10-31 @ 19:33:36
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Men nä så tråkigt !!
Men jag tror på karma, så efter din goda gärning blir det nog inga fler streck på soffan :)

2013-11-01 @ 12:18:17
URL: http://www.elinteg
Postat av: monica

Aj aj aj.. hoppas att färgen gick bort! Så fint att man kan ge bort en matkasse, ska se om det finns nåt liknande här i skåne.

Förlåt för att jag inte har kommenterat på ett tag. Har återigen legat utslagen i sjukdom..

2013-11-04 @ 06:45:11
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0