Finklänningen på



Idag har vi haft full rulle här hemma! Dagen började med en skön sovmorgon då sambon gick upp och hade morgonmyset med lill-loppan. Sen var det bara att sätta fart, bakade bröd och städade lägenheten. Sen kom tjejen som köpt vår lägenhet och ville kolla lite mått och annat. Efter det så kom sambons farbror med frun och lämnade av lite fint porslin som vi fick av dem. Efter det så tog vi oss en promenad och gick förbi stan och fixade lite julklappar! Så nu har jag tid att slå på datorn! sambon har killkväll så det är bara jag och lill-loppan hemma, så vi ska ha tjejkväll här! Olivia hade dagen till ära på sig en jätte fin klänning som hon fått av mormor och morfar, en klänning som jag tyvärr hade missat då den har legat längst ner i lådan sen vi fick den, så idag fick den åka på! Nu ska jag nog ut och börja fixa mat, färsk lax i ugn med potatis, mums!


Vi fick björns farmors porslin som hon alltid dukat med vid högtider, hennes champagneglas och så en dockservis till lill-loppan! Jag är så glad, alltid så kul att ha saker som äldre släktingar har haft, som har lite minnen!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Näää,men vilken sötnos!

Postat av: Tove

Oj, vilket vackert porslin! Helt fantastiskt! Jag älskar gamla porslinskoppar och fat och har två fina serviser:)

Vilken tur att ni hann använda klänningen. Det är så snopet när man får kläder som är för stora och när man tar fram dem har de redan blivit för små. Det gäller att gå igenom småttingarnas garderober ofta!

Då förstår jag angående palmolja. Sen jag träffade min sambo har jag blivit mycket mer medveten, sopsorterar, kör miljövänligare bilar, köper alltid kravmärkt osv... Jag tycker också det är viktigt att göra det lilla man kan. Också därför jag vill satsa på ekologiskt i mitt klädesplagg.

Kram på dig, hoppas ni har en mysig kväll du och lill-loppan!

2011-11-19 @ 21:38:20
URL: http://lovetove.se
Postat av: Monica

Men gud så fint porslin! Jag älskar sånt och skulle kunna fylla massor av vitrinskåp fullt med bara gammalt porslin.

Så söt hon är i sin fina klänning.

Ja ibland hittar man lite guldkorn som råkat hamna lite här och där när man packar och flyttar för fullt.

Hoppas att ni haft en mysig kväll!

2011-11-19 @ 23:21:53
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se/
Postat av: Malin

Oerhört vackert porslin! Det är n

2011-11-20 @ 00:07:39
URL: http://malinsvra.blogg.se/
Postat av: Malin

Råkade skicka innan jag skrivit klart :)



Det jag tänkte skriva var att det är något visst med ärvt porslin. Eller arvegods överhuvudtaget. Jag gillar när prylar har en historia.

2011-11-20 @ 00:10:40
URL: http://malinsvra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilket underbart porslin! Jag älskar det. Och så fin klänning och den klär verkligen er sötnosa. Önskar er en fin söndag.

2011-11-20 @ 07:30:38
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0