En pirat i badbaljan


Igår var det första gången som Olivia bada som hon gillade det! Vad skönt det känns att äntligen ha lyckats att få henne att tycka att vatten är helt ok. Vi började väldigt försiktigt med ca 1 cm vatten. Först fick hon stå i det, efter ett tag så satte jag henne ner och sen började jag leka med plastdjuren som låg i vattnet, först var hon väldigt skeptisk. Men så lade jag i tvättlapparna och då fångade de hennes intresse, så efter att ha suttigt och tittat på dem en stund sträckte hon sig fram och tog upp en och sen var isen bruten. Sen så hällde jag undan för undan i mer vatten tills det räckte till naveln och tog jag även av pirat tröjan! Så hon satt nog i baljan i ca 10 minuter och sen lyfte jag upp henne när hon fortfarande tyckte det var skoj, så hon minns det som roligt! Jag är så nöjd att vi äntligen lyckades!

Snart kommer två fina vänner över på lite fredagsmys, lite vin och färsklax ska avnjutas! Ha en mycket mysig fredags kväll nu!

Hennes söta pirat tröja hittade jag på myrorna för 25 spänn, tyckte den var lite kul!


Kommentarer
Postat av: Tove Ahlberg

Vad skönt att det funkar med badet! Morris tyckte inte heller om det i början, och nu är han värsta blötdjuret!! Ha så mysigt i kväll!

2011-10-07 @ 16:58:23
URL: http://lovetove.nu
Postat av: Sandra

Vad härligt för er! Vad glad jag blir för er skull att hon börjar tycka om det. Önskar er en fin fredagkväll. Kram

2011-10-07 @ 19:51:24
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Om 4barnslivet

Jätte söt tröja på jätte söt tjej:)!

Hoppas ni myser ni med!

kram!

2011-10-07 @ 21:07:18
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Nanny

Vill bara berömma dig för att du bidrar till mindre klimatpåverkan :).

Ni bygger ett hus som drar "lite" energi. Ni återanvänder möbler med mera och gör om de till era. Ni handlar på myrorna!!!!! Kanoners Sofie

2011-10-10 @ 07:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0