Hos hundarna och mormor


Igår var lill-loppan och jag hundvakt åt mamma och pappas två små hundar. De är två små härliga hundar den ena med massa energi och den andra har en väldigt starkt vilja! Ebba, den bruna som sitter upp dyrka Olivia, hon vill gärna nosa och slicka på Olivia konstant!
Så vi tog oss ett varv med hundarna och vagnen, Olivia ser så stor ut när hon nu sitter upp i vagnen!
Vi hängde i föräldrarnas trädgård och luktade och beundrade alla blommor.
Sen for vi till min mormor och Olivias gammelmormor
Där åt vi räkmackor och pratade om allt mellan himmel och jord!
Jag fick två kokböcker av henne, den ena är från 1988. Jag är väldigt förtjust i gamla kokböcker, tyvärr var det inga recept på bröd i denna men en och annan smarrig maträtt som vi ska laga.
Jag fick även med mig tagetesfrön hem. Man plockar av tagetesblommor, låter de torka och sen så trycker man sönder dem och i blomman så hittar man då frön. Så nu ska de ligga och torka tills i vår då jag ska plantera dem i vår trädgård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0