Matsvacka

Jag är inne i en matsvacka, jag kommer inte på några goda nya maträtter som vi kan laga. Det känns som vi just nu äter samma mat hela tiden, som ett ekorrehjul! När det bli så, så tappar jag intressent helt att laga mat, då blir det bara ett nödvändigt ont att stå där vid spisen när det egentligen är så kul. Så ikväll har jag bläddrat i alla mina kokböcker för att hitta lite nya maträtter. Hur får ni inspiration till att laga mat?! Har ni någon favorit kokbock eller något bra matprogram ni ser? Finns det några bra sidor här på nätet ni kan tipsa om?! Tack tack tack för hjälpen!!


Kommentarer
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Tack, sockertoppen! :)



Inatt slutade det dock med, eller vid 23:30 igår, att vi flyttade in hans säng i vårat rum och tog bort spjälskyddet så han kunde se oss :D Haha.

2011-09-12 @ 22:17:54
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Monica

Förstår precis hur du känner dig.. Jag brukar kolla på alla möjliga matprogram men det finns ett som går på dagarna som heter "Enkla rätter med Nigel" eller nåt som sänds på tv4 strax innan tolv. Mysiga, enkla och det ser super gott ut.



Ha de gott :)

2011-09-12 @ 22:25:44
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se/
Postat av: Therese

jag brukar gå in på tasteline. Men jag har börjat skriva listor på enkla maträtter. Jag har nästan jämt svackor med matlagningen jag vill gärna ha en privatkock :)

2011-09-12 @ 22:26:27
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har en hel låda med recept som jag har tagit ur olika tidningar, den går jag igenom lite då och då för att laga något nytt. På nätet använder jag ibland alltommat.se

Sedan sparar jag inlägg på bloglovin med goda recept :)

2011-09-13 @ 08:22:42
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Nanny

Ooohhh



Gör färskostfylda biffar.



Blandfärs

lite djiongsenap

salt/peppar

ägg och ströbröd



valfri färskost att fylla biffasna med



kokt potatis



God sås

1 vitlöksklyfta

1 scharlottenlök

bryns mjuk



typ 1/5 dl rött vin (riktigt vin!!!!!)



redusera (koka) tills vinet sugits upp av löken



häll i grädden



1 msk tomatpyré

smaka av med en oxfond börja med 1 msk

salta o peppar

+ lite fantasi



vill även tillägga att jag hamnar i mathjulet varje dag.



idag blir det Lindas supergoa Tackopaj :P



väldigt lätt den oxså....

vetemjöl

smör

mjölk



köttfärs

tackokryddpåse



majonäs

cremefraiche

salt/peppar

tomater

paprika



riven ost



och in i ugnen i en halvtimme



2011-09-13 @ 08:58:33
Postat av: Nanny

oj då

det ska inte vara 1/5 dl vin utan det ska vara 1/2 dl vin

2011-09-13 @ 08:59:48
Postat av: Tove Ahlberg

Hej!

Jag vill bara tipsa om ICA matkasse. Jag var i samma sits som du, lagade samma mat jämt. Men nu är det nytt hela tiden, en massa roligt som flygande jacob eller fyllda pitabröd med marockansk bönsalsa... Kanske kan man bara gå in och läsa deras matsedel?

Önskar dig en fin dag!

2011-09-13 @ 09:33:39
URL: http://lovetove.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0