En sväng på stan

Idag på eftermiddagen tog vi oss en sväng på stan! Det känns som om det var jätte länge sen och ibland är det bara skönt att strosa runt, titta på allt folk och hitta på något med sin lilla familj utanför husets väggar!
Vi shoppade bland annat loss på bokrean, lite trädgårdsböcker fick följa med hem. Varken min sambo eller jag kan väll inte direkt skryta med att vi har jätte gröna fingrar och i vår ska vi gå från lera och jord till att få en fin trädgård runt vårt hus, då känns det som om vi måste läsa på lite! 

Vi satte oss och tog oss en fika, det måste man hinna med! Vi är ett par som fikar ovanligt mycket tror jag, speciellt förut när vi bodde i stan! Då gick vi på fik titt som tätt, äta en bulle, dricka lite te och så prata om allt eller inget. Lill-loppan älskar också att fika, men är mer fokuserad på att peka och titta på alla människor som passerar! 

haha japp vi festade till det med en coca-cola till fikat, den hamnade vist mitt i blickfånget!

Efter fikat konstaterade vi att påsken var på väg in i affärerna

På Cubus har de fått in supersöta jeans i vårens färger till de små, är hemskt sugen på att köpa ett par rosa till Lill-loppan!

Jag hittade även en superfin vaxduk som jag vill ha! Fullt med olika kryddor, kan det passa bättre än på en duk i köket!

På tal om det turkosa inlägget jag gjorde häromdagen, så dessa såg jag på Åhléns. Tänk så fint att ha ett par av dessa och plantera lite blommor i dem, måste bara lösa hur man gör med hålen. Men så fint det skulle bli!

Kommentarer
Postat av: LenaMarii

Jag skulle nog också behöva ett par trädgårsböcker, kan absolut ingenting! Om det ser torrt ut, vattnar man. Det är i stort sett all min kunskap haha :-) Och durkslagen ser ljuvligt fina ut, hmm kanske lite plastfolie i botten? :-)

2012-02-27 @ 22:02:01
URL: http://lenamarii.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag har heller inga gröna fingrar direkt. Men utomhusblomster går bättre än inomhusblommor. Man kan ju välja växter som kräver minimal skötsel. Min trädgård får väder och vind sköta. Jag klipper bara gräs och stödvattnar ibland. =) Gillar ditt färgglada inlägg i övrigt!

2012-02-27 @ 22:50:10
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/
Postat av: Monica

Har inte heller några gröna fingrar. I vårt gamla hus hade de som bodde där innan oss planterat en massa hallonbuskar som gav sjukt stora när, samt plommonträd som också gav sjukt stora frukter. Detta genom att ha en egen kompost. Och vi stadsbor som vi är klippte endast gräset och vattna. I Växthuset gjorde jag ett försök att plantera sallad vilket gick super bra och hade plant.lådor utanför med sallad. Men dom tog mördarsniglarna.

Långt inlägg blev det.

Men det jag skulle säga var att jag önskade att vi kunde mer om trädgård och att huset kunde följa med oss ner.



Durkslagen gillade jag skarpt. Blir nog att byta ut vårt vita lite trasiga.

Ha en mysig tisdag!

Kram

2012-02-28 @ 07:29:03
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har inte heller gröna fingrar så jag ska också försöka mig på en trädgård i år :) Var också och tittade på trädgårdsböcker på rean, men köpte ingen. Hittade du någon som du tycker verkar bra? Det turkosa durkslaget är så fint. Tror du inte att det fungerar med plastfolie? Men då kanske inte blommorna mår så bra :)

2012-02-28 @ 07:32:09
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Fröken M - Vinn 500:- att shoppa för hos IoB-Butiken !

haha... jajjemen, fast jag är bara "mästerkock" i mitt eget kök ;)

Va härligt med en riktig mysdag på stan. Viggo älskar oxå att fika och han ska ha ALLT !? ( han kan ha fått det från mig tro... )

Ha en skön dag ! Kram

2012-02-28 @ 08:12:00
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Johanna

Åhlens har så många fina vaxdukar. Jag ska skaffa en o ha i lillans rum på ett litet bord så att hon kan få "go nuts" med färg där utan att bordsskivan tar stryk. ;-)

2012-02-28 @ 09:00:43
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken mysig dag ni ser ut att ha haft på stan :)



Kul att det börjar komma in massa vår och färg i butkerna nu.

2012-02-28 @ 12:01:19
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh aj dem rosa var väldigt fina :)

2012-02-28 @ 13:45:04
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: MrsJ

Har tyvärr heller inte gröna fingrar men i år ska jag ge det allvarligt försök med fina växter. Längtar nu efter att vårpyssla.



Verkar som ni hade en mysig dag på stan!!

KRAM

2012-02-29 @ 07:47:23
URL: http://www.mrsjanuary.blogspot.com
Postat av: Tove

Jag har faktiskt precis stått och fingrat på några trädgårdsböcker, men tänkte nog beställa från nätet i stället...

I vår familj är det mest Christian som har gröna fingrar, jag tror faktiskt att det är därför jag lyckas så bra med orkidéer. Jag tror att felet många gör är att det vattnar orkidéerna för mycket. Det brukar ju stå i böcker att man ska sänka ner dem i vattenbad, men det gör aldrig jag. Jag vattnar dom litegrann direkt i krukan ganska sällan, och så låter jag dem stå soligt. Jag låter stänglarna vara kvar även om blommorna trillar bort och förr eller senare kommer det knoppar på dom igen. Klipp bara stänglarna om de blir bruna och vissna. Jag har haft några i flera år och de blommar om och om igen. Lycka till!

2012-02-29 @ 15:46:11
URL: http://lovetove.se
Postat av: Lisa

Fin blogg du har =) Får man fråga vart du hittade vaxduken? Såå fin!

2012-03-07 @ 09:49:02
URL: http://bjornunge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0