Något att klättra på



Vad jag älskar att ha en trädgård, trots att den största delen består av grus och lera så är det ju så mysigt att kunna vara ute och pyssla. Häromdagen så tog vi oss en stund ute i solen och planterade om luktärtorna. 



Jag behövde något som de kunde klättra på. Så jag hämtade lite av alla de luftskott som växer så det knakar i vår gräsmatta.




Efter lite fix oxh don så blev det klart, vid varje pinne har vi planterat en luktärta som sen ska klättra upp längs den och förhoppningsvis sen blomma i någon fin färg! 




Lill-loppan hjälpte också till och var mycket intresserad av jorden.


Så när jag tittade bort en millisekund hade hon även provsmakat jorden! Men det var inget högt betyg där inte, så det var ju tur det!

Kommentarer
Postat av: Emõke

Så mysigt :)



Önskar er en härlig långhälg.

Postat av: Monica

Haha ja det gäller att ha ögonen i nacke, sötnöt <3

Härligt med en dag i trädgård, det kommer bli superfint med luktärterna :)

2012-05-18 @ 07:54:59
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se/
Postat av: Elina

Haha, allt ska man smaka, man kan ju gå miste om någonting :-)



Det verkar så mysigt med trädgårdsfix, så jag längtar nästan litegrann till min egen någon gång, även om jag nu inte är en "sån" människa.

2012-05-18 @ 08:16:19
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Men så fint du gjort !! Kommer ju bli kanon sen när luktärterna växer :)



Jag älskar också allt trädgårdsfix. Nu har vi sen förut haft en trädgård. MEn eftersom vi hyrde hus förut var det inte lika roligt att fixa och dona. Nu kan man ju plötsligt göra saker som står sig år efter år :)

2012-05-18 @ 09:29:03
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Sandra på Ön

Det kommer att bli så fint när de blommar. Vad har du för färg på dem? Vi ställde ute våra i den kalla farstun i går och funderar på att plantera ut dem i morgon. Tänk att de ska provsmaka på allt :) Ha en fin dag. Kram

2012-05-18 @ 11:36:00
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Fröken M

trots att jag inte har speciellt gröna fingrar skulle jag väldigt gärna ha en trädgård att pyssla i ! ( vi har ju visserligen lite gräsmatta, men eftersom den tillhör en hyresrätt kan vi ju inte göra vad vi vill..

Men idag ska i alla fall våra jordgubbar planteras ut... Jag tror de behöver mer space än vad de får i små krukor för att trivas..

2012-05-19 @ 09:01:28
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0