Nyfrissad

 
Jag sitter nu inne i värmen med en kopp te och har lätt ångest. Jo för vår stora lavendelbuske som jag tror har funnits på tomten i urminnes tider ser nu ut...
 
 
....så här.
Jag har aldrig klippt en lavendelbuske förut, förra året så var jag med bebismage så då blev det inte så mycket trädgårdsfix och året innan det, ja då var vi ju stadsmänniskor. Jag läste lite om hur man beskar en lavendel och om jag förstod det rätt kan man i princip inte göra fel, så nu hoppas jag att den tar sig igen. Det visade sig med att stora delar av busken var död, så då var det ju bara att ta bort dom grenarna. 
 
 
Denna hög försvann från busken, vad jag hoppas så att den tar sig och blommar fint till sommaren.
 
 
Lavendelbusken är en del av den rabatt jag nu ska försöka återställa så att den blir fin som på sina glansdagar. När vi köpte tomten var det ett gäng rabatter och annat på den, det var ett äldre par som var väldigt intresserade av blommor som ägde tomten innan oss. Men denna är den enda som blev kvar efter att vi byggt vårt hus. Jag lyckades rädda fler av blommora från de andra rabbatera som jag grävde upp och som nu står i krukor, så dom ska nog få hoppa ner i jorden här. Jag vill att trädgården från förra ska kunna leva vidare här, men som ni ser är det en bit kvar!

Kommentarer
Postat av: Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Då kan jag göra dig lugn. Jag klippte ner hela min förra året och den växte upp snabbt igen. Jag trodde man skulle klippa dem då, men insåg att det inte behövdes sen ;).

2013-04-23 @ 14:22:34
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Monica

Det kommer bli super bra! Vi klippte ner en hel del i stugan i påskas och det har vi gjort varje år och det har växt och blivit super fint :)

2013-04-23 @ 17:44:39
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0