Blädder-i-blädder

 
Den korta stunden som jag ibland hinner bläddra lite i en tidning är för mig en väldigt lyxig stund. Att bara få sitta där vid bordet eller i soffan och få titta på fina bilder och få inspiration, tänka att "åh kanske man borde göra så här hemma" eller "hu nej så skulle jag aldrig ha gjort" . Det är lyx! Jag läser sällan tidnignarna så noggrant, mest tittar jag bara på bilderna. Igår lyxade jag till det och köpte mig tre tidningar, för hela 2 kronor/styck, att de inte är så nya och ens inte från i år eller förra året är ju mindre viktigt när man ändå inte läser texten!
 
 
Ett roligt sätt att jobba med alfabetet är att göra bokstäver av grenar med barnen varefter de lära sig bokstav för bokstav! 

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag håller verkligen med dig, det är lyx (och för dig som har 2 barn är det säkerligen ännu lyxigare) och bilderna är bäst. Långa texter har jag inte ro att läsa och en bild säger ju faktiskt mer än ord :)

- Visst är dom, och jag var bara tvungen att be hon virka fler par i andra färger och dessutom kändes dom så mysiga!

2013-02-21 @ 22:36:40
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Elina

Jag håller verkligen med dig, det är lyx (och för dig som har 2 barn är det säkerligen ännu lyxigare) och bilderna är bäst. Långa texter har jag inte ro att läsa och en bild säger ju faktiskt mer än ord :)

- Visst är dom, och jag var bara tvungen att be hon virka fler par i andra färger och dessutom kändes dom så mysiga!

2013-02-21 @ 22:36:49
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Att kika i tidningar och få inspiration är aldrig fel. Fick en idé nu när du skrev om bokstäver och grenar samtidigt som det var vimplar i bilden att man skulle kunna göra vimplar med alfabetet på också. Kanske finns redan, men det tyckte jag var en bra idé.

2013-02-21 @ 23:07:18
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Vilka fina bokstäver!! Och roligt att man gör dom eftersom barnet lär sig bokstaven :)
Kram!

2013-02-22 @ 08:56:41
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0