För vi har tagit studenten

 
Igår tog en av mina kusiner studenten och varje år när det är studentvecka här i stan tänker jag att det inte var så länge sen som jag själv tog studenten. Men nja sisådär 10 år sedan slog det mig att det var sen jag stod där på trappan, vrålade ikapp med mina vänner och med känslan av att hela livet låg framför mig fötter och att inget var omöjligt. På min tid var det dock sol, igår ungefär 2 minuter efter att denna bild togs så öppnade sig himlen och det spöregnade. Det är svenskt sommar det, men mysigt var det ändå när vi släkten samlades under paraplyn skrattandes och frysandes.
 
 
Men titt när vi lämnade stan oh for ut mot skärgården så kom faktiskt solen fram och vi minglade och barnen lekte i solskenet.
 
 
till och med barfota sprang jag runt ett tag
 
 
 Sen bjöds det på mat och ja, ätbara blommor
 
 
Sånghäften delades ut med texter om just vår student Andreas och tro mig ingen , nej ingen släkt, sjunger som vi. Här är det högst och mest inlevelsefullt som lite vinner. Bättre stämning kan man inte få än när man rivit av lite låtar blandat med skratt!
 
 
och detta är ju den bästa stunden, när alla samlats runt borden igen efter att ha ätigt. skymningen börjar falla, tjocka tröjor tas på över fina klänningar och för små barn är det pyjamasdax och man pratar och pratar och pratar lite till.
 
 
Vi gick även där i kvällssolen ner till vattnet. 
 
 
Olivia tog av sig skorna och gick runt i vattenbrynet
 
 
Vi spanade ut över vattnet och bara njöt över livet, underbara härliga liv.
 

Kommentarer
Postat av: Leona

Låter som en perfekt dag. Lite trist med vädret men det kan bli lyckat ändå.
Jag hade också strålande sol på min student.

2013-06-15 @ 09:41:10
URL: http://leeona.blogg.se
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Åh jag älskar bilderna vid vattnet, underbart vackert ju =)

2013-06-15 @ 19:36:03
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Monica

Så härliga bilder vid vattnet. Låter som ni hade en fantastisk dag trots regn.

2013-06-15 @ 23:40:46
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0