Linfröbullar

Det finns inget godare än nybakat bröd på morgonen, men att ställa sig och baka på morgonen är jag på tok för hungrig för. Därav bröd som jäser över natten är min nya grej, igår gjorde jag små linfröbulllar. Tyvärr blev de väldigt små, så nästa gång blir det nog dubbel sats men med samma mängd bullar!
Det som behövs är:
1/4 paket jäst
2 dl vatten
1 msk olja
1 tsk salt
1 dl rågmjöl
4 - 5 dl vetemjöl
1/4 dl linfrön
Smula ner jästen och blanda ut den med lite vatten tills den har löst sig helt. Tillsätt resten av vattnet, olja, salt, linfrön och allt mjöl. Arbeta ihop degen tills den är smidig och ta upp den på mjölat bakbord. Dela den i tio delar och forma dem till små bullar. Lägg dem på en bakpappersklädd plåt, täck med bakduk och ställ i kylen över natten. På morgon är det bara att sätta ugnen på 250 grader, pensla bullarna med vatten och strö på lite infrön och så in i ugnen i ca 10 minuter.

Kommentarer
Postat av: Sandra

De ser jättegoda ut. Ska spara receptet och baka dem någon dag :)

2011-08-23 @ 09:00:06
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åhhh tack snälla för detta recept, jag har haft ett liknande men tappat det! Så detta ska jag spara ner bland mina favoriter och testa!!! KRAM

2011-08-24 @ 09:45:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.



Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.



Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika

(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

2011-08-24 @ 10:12:34
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0